Wat Doet Pitch In Honkbal? Pitchtips
  • 1

Voor veel mensen is pitchen in honkbal slechts een van de moeilijkste taken in alle sporten. Dit spel is complex en het kan moeilijk zijn om de nuances van pitchen te begrijpen.

Pitchen in honkbal is een verzamelnaam voor verschillende worpen die een werper gooit met de bedoeling de bal in de slagzone of zo dichtbij mogelijk te krijgen zonder hem te raken.

Dit artikel leidt je door de basisprincipes van het pitchen en verschillende soorten en geeft enkele tips om je pitching succesvoller te maken.

Wat Is Pitchen In Honkbal?

Als je vandaag naar een Major League Baseball-wedstrijd kijkt, zul je zien dat er veel pitches worden gegooid. Sommige slagmensen verwachten meer dan één schot op die fastball vanaf 18,3 meter afstand als ze op de plaat stappen.

Het is dus veilig om te zeggen dat werpen in honkbal niet alleen een uiterst belangrijk onderdeel van het spel is, maar ook een behoorlijk vermoeiende onderneming voor alle spelers. Wat nog belangrijker is, pitchen is een constante strijd van strategie.

Pitchen is de handeling of vaardigheid van het gooien van de bal naar de thuisplaat met snelheid en nauwkeurigheid in honkbal. Het omvat het voortstuwen van de bal over de plaat (de slagzone) om een slagman uit te maken, te voorkomen dat honklopers opschuiven of om veldspelers te helpen.

De werper bevindt zich op de hoek van het infield en staat op de werpheuvel. Deze positie stelt de werper in staat om worpen te werpen met behulp van natuurlijke bewegingen of die uit ervaring zijn geleerd. Fastballs worden aangedreven door hun snelheid en niet door hun spin of kracht.

Wat Zijn De Verschillende Soorten Pitchen?

Pitchen is een belangrijk onderdeel van elk honkbalteam. Werpers zijn verantwoordelijk voor het voorkomen van aanstootgevende runs door het werpen van stakingen die slagmensen niet kunnen raken.

Pitchers hebben een paar tools die hen hierbij kunnen helpen. Het belangrijkste is het veld. Een worp is elke worp die een werper naar de plaat gooit, ongeacht of deze de thuisplaat kruist tijdens hun stretch of windup.

Vanaf het moment dat een werper een honkbal oppakt totdat hij deze gooit, is het zijn doel om deze worp op doel af te leveren, zodat de slagman deze niet met zijn knuppel kan raken.

Werpers hebben verschillende soorten worpen die ze kunnen gooien om de slagman te laten raden:

2) Fastball met twee naden , gewoonlijk een Sinker genoemd. De toonhoogte gaat naar beneden en kan worden geraakt door een rechtshandige slagman, afhankelijk van hoe deze wordt losgelaten. Deze toonhoogte duwt de werpers arm zijwaarts en naar beneden. De 2-seamer is ook bekend als een zinklood en is een fastball die anders wordt vastgehouden dan de 4-seamer. Het wordt bij elkaar gehouden door de naden en niet door de randen.

3) Cutter / Cut fastball een soort fastball die breekt naar de kant van de werpershandschoen. Het lijkt op een schuifregelaar voor een cementmixer wanneer het in de hand wordt gehouden. Omdat er geen rode stip in het midden van het honkbal is, kan het een uitdaging zijn om de rotatie vroeg op te pikken met een spin die losser is dan een schuifregelaar.

Het is een slider en fastball in één. Fastballs zijn sneller dan sliders, maar hebben meer beweging dan sliders. De actie is vergelijkbaar met die van de schuifregelaar, behalve dat er minder beweging is. Het heeft ook een hogere snelheid dan de slider (5-13 km/u langzamer dan 4-seamer).

4 Slider Een brekende bal die meestal met 1-2 naden wordt gegooid. Het verschil tussen een snijder en een schuifregelaar is de snelheid. Met diepte glijdt dit veld onder een hoek naar de kant van de werpershandschoen.

Breekt een RHH af en gaat er vanaf. Het is een mix tussen een curve en een fastball. De 4-naad fastball is meestal 9-19 km/u langzamer. Zoek naar een strakke draai en een rode stip om de schuifregelaar te identificeren (naden die samenkomen of draaien).

5 Curveball De meest populaire naam voor dit veld is de 12-6 curveball. Het uurwerk van boven naar beneden is de 12-6. (Stel je een klok voor met wijzers op 12, 6 en 6. Omdat de bal recht over de bovenkant draait, met 11 tot zeven pauzes, lijkt het alsof hij uit de hand van de werper stuitert.

6) Slurve Wanneer bekeken vanaf een klok, is de breekhoek meer een 10-4 of 11-5 wanneer deze wordt gegooid door een rechtshandige. Een curve heeft meer laterale mobiliteit dan een curve. De snelheid van de schuifregelaar is sneller dan de snelheid van de curveball. Slurven komen veel vaker voor dan echte curveballs.

7 Changeup Een worp die langzamer wordt gegooid dan een fastball om de slagman in verwarring te brengen en het voor hen moeilijk te maken om te slaan. Langzamer dan een fastball, maar met dezelfde armactie als een fastball. Sommige werpers gooien een change-up met enige diepte, terwijl anderen het er gewoon in drijven en voor succes op de verandering in snelheid en vergelijkbare spin vertrouwen.

8 Palmball is een eenvoudige change-up die geen rotatie heeft. Het wordt gegooid door de bal tussen je handen te houden en te gooien. De bal wordt stevig in de handpalm gegrepen. Deze toonhoogte is langzamer dan een fastball en wordt gegooid met exact dezelfde armactie als een switchup.

Gegooid zonder rotatie maakt het moeilijker te controleren en zeer onvoorspelbaar. Het is een veldtype dat slechts door een paar spelers wordt gebruikt vanwege de moeilijkheid om het nauwkeurig te gooien en te beheersen.

9) Split Finger een toonhoogte die lijkt op een changeup die breekt maar complexer is met snelheid. De werper kan de vallende beweging van de honkbal uit zijn hand zien komen. De bal begint in de slagzone en zakt vervolgens naar de grond. Dit veld heeft veel late neerwaartse beweging, dus het is het beste om dit te vermijden. Het wordt zelden gebruikt voor een staking.

10) Knuckle Ball gegooid met minimale spin, dus hij beweegt niet veel als hij de plaat nadert. De bal staat bekend om zijn moeilijkheid bij het controleren, maar hoge beweging. Met bijna geen rotatie komt de bal de zone binnen. Dit zorgt ervoor dat de bal fladdert en op onvoorspelbare manieren beweegt, waardoor het veld moeilijk te breken en te vangen is. Bijna elke worp maakt gebruik van deze worp, die meestal vrij langzaam wordt gegooid.

Hoe Gooi Ik Een Honkbal?

Een honkbal gooien omvat complexe bewegingen en coördinatie, maar het is vrij eenvoudig. U kunt kiezen tussen de stretch- en de windup-type pitching.

  • De stretch wordt gebruikt als er lopers op het honk staan, omdat je dan nauwkeuriger kunt werpen. Bij dit type pitching plaats je je voet ongeveer zes centimeter voor het rubber. Dit wordt ook wel de eerste stap genoemd, waarmee je pitching-beweging begint.
    • Om een worp te werpen, hef je de bal achter je hoofd en gooi je hem naar de plaat. Voordat u de bal echter loslaat, laat u uw arm zakken zodat uw werpende hand kan worden gezien.
    • U wilt bij het werpen van een worp op de borst van de vangers mikken.
  • De opwindfunctie wordt gebruikt als er geen lopers op de honken zijn om je meer kracht te geven in je pitches. Deze stijl van pitchen is vergelijkbaar met de stretch met een paar kleine aanpassingen. In deze stijl start je je pitching-beweging door je voet aan de andere kant van het rubber te plaatsen. Dit staat bekend als uw vrijgavepunt. Het start je pitching-beweging.
    • Om een worp te werpen, moet je arm in een vloeiende beweging achter je hoofd naar beneden worden bewogen. De bal moet echter volledig gespannen blijven voordat je loslaat.
    • Je doel bij het werpen van een worp met deze techniek is om op de buitenarm van de catcher te mikken.

Wat Is Een Pitchingstaf?

Een pitchingstaf is een subset van een pitchingstaf. Elk lid van een team moet een rol spelen. Een werpersstaf is de groep spelers van een honkbalteam die werpers worden genoemd. Zij zijn degenen die tijdens wedstrijden de bal naar tegenstanders gooien.

De meeste teams hebben vijf of meer werpers in hun staf, inclusief starters en hulpwerpers. Er zijn veel verschillende pitches die je kunt gooien als je pitcht. Deze omvatten curveballs, sliders, changeups, knokkelballen en nog veel meer.

De behoeften van je team bepalen het type veld dat je gooit. Als ze bijvoorbeeld een breekbal nodig hebben, moet je nauwkeurig zijn met je curveball. Hierdoor kun je zo snel en efficiënt mogelijk beginnen met gooien. Communicatie van coaches is het belangrijkste aspect van rollen. Het schept duidelijke verwachtingen.

Hoe lang is het om een goede werper te zijn?

Om een goede pitcher te zijn, moet je veel werk, toewijding en doorzettingsvermogen hebben. Maar met voldoende tijd kunt u uw doelen bereiken. Je zou meer pitches moeten gooien om je vaardigheden te verbeteren.

Je kunt niet de ene dag trainen en verwachten de volgende dag een aas te zijn; zo werkt het niet. De meeste professionele spelers hebben vier of vijf jaar nodig om het veld dat ze gebruiken onder de knie te krijgen. Als je vijf dagen per week oefent, duurt het ongeveer twee jaar om een expert in je pitch te worden.

Als de tijd echter niet aan jouw kant staat en je snel beter moet worden, kun je altijd lid worden van een reisteam of een andere competitie waar je regelmatig live pitcht.

Welk type veld is het belangrijkste om te leren werpen?

De twee meest essentiële velden voor elke werper om te weten hoe te gooien, zijn een fastball en een curveball. De fastball wordt gebruikt om een tegenstander uit te schakelen of om ze eruit te krijgen. Het kan ook door de lucht worden gegooid, maar het wordt vaker gegooid op een bounce.

Curveballs zijn erg belangrijk omdat ze slagmensen voor de gek kunnen houden. Je zou het ook kunnen gebruiken om ze eruit te halen of eruit te halen. Hoewel er geen wettelijke limiet is aan de lengte van een pitch voor een nieuw bedrijf, ondersteunt tientallen jaren onderzoek de 18-minutenregel bij pitchen. Houd uw presentatie tot 18 minuten of minder en laat uw publiek bepalen hoe ver ze willen gaan.

Is goed werpen beter dan goed slaan?

Al tientallen jaren bestaat het gezegde goed werpen beter dan goed slaan. Het is waar dat het zo is, maar niet altijd in honkbal.

Bij het spelen van honkbal is het een goed idee om solide batting en goede pitching te hebben.

Je kunt ook verschillende strategieën gebruiken om je team te helpen winnen, naast het hebben van goede slagmensen of werpers. U kunt bijvoorbeeld goede veldspelers hebben die de bal vangen en snel weggooien of treffers krijgen wanneer uw slagmensen aan slag zijn.

Hoeveel worpen kunnen werpers gooien?

Zelfs op het hoogste niveau gooien de meeste werpers maar drie goede worpen. Ze gooien meestal een fastball, een changeup en een curveball. De fastball wordt beschouwd als de beste worp van de werper omdat hij kan worden gegooid met snelheden tot 100 MPH, en het kan moeilijk zijn voor slagmensen om te raken.

De change-up wordt gebruikt om off-speed pitches en fool hitters te gooien. Ten slotte kan de curveball worden gegooid om slagmensen te verwarren.

Hebben alle werpers een fastball,

Hoewel de lijst met pitches misschien overweldigend lijkt, gebruikt elke werper slechts een klein aantal van deze pitches. Een fastball is de meest eenvoudige worp voor elke werper om te gooien, en het is over het algemeen de eerste worp die elke werper leert. Hoewel een change-up of curveball gemakkelijk te leren is, kan het moeilijk zijn om complexere toonhoogtes zoals een slider en knokkelbal onder de knie te krijgen.

Heb Je Sportvragen? Zoek Hieronder Naar Diepgaande Antwoorden!

Onlangs gepubliceerd